Juridisch team Overbetuwe Overbelast ondersteunt bij indienen zienswijze tegen railterminal. (foto: Overbetuwe Overbelast) Foto: Overbetuwe Overbelast

Overbetuwe Overbelast helpt bij indienen zienswijze tegen railterminal

OVERBETUWE - Tot en met 2 mei ligt het ontwerp van het inpassingsplan voor de railterminal aan de Betuweroute bij Valburg ter inzage. Iedereen kan hier tot en met die dag in een brief aan de provincie Gelderland zijn zorgen uiten over de plannen voor een railterminal. In een latere fase kunnen mensen dan ook bezwaar maken. De groep bezorgde bewoners verenigd in Overbetuwe Overbelast helpt hierbij.

Wie wil kan een machtiging tekenen. De advocaat van Overbetuwe Overbelast dient namens alle gemachtigden een zienswijze in. Meedoen? Mail overbetuweoverbelast@gmail.com. Wie op eigen gelegenheid wil reageren, kan ook inspiratie opdoen bij Overbetuwe Overbelast. Op de website (www.overbetuweoverbelast.nl) komt een concept brief te staan en informatie over hoe de procedure in zijn werk gaat. In de brief komen onder andere geluidsoverlast, gevolgen voor verkeer en de veiligheid aan de orde.

Overbetuwe Overbelast roept mensen die zich ook zorgen maken over de mogelijke komst van een railterminal op een zienswijze in te dienen. Ook de gemeente Overbetuwe heeft hiertoe onlangs besloten. Onder druk van de gemeenteraad wordt een stevige zienswijze ingediend tegen de railterminal.

Meer informatie: www.overbetuweoverbelast.nl