Druk weekend voor fanfare

KESTEREN - Vrijdag 7 april vond het jaarlijks concert plaats in de sporthal De Leede in Kesteren. Het concert was onder andere in samenwerking met de gym- en turnvereniging Kesteren.

De gymnasten draaide de mooiste oefeningen op balk en mat, terwijl fanfare Kesteren intussen zorgde voor spetterende muziekstukken. Ook de dansgroep van de gymvereniging werd tijdens hun prachtige voorstelling begeleid door de fanfare Kesteren, uiteraard op onder andere het nummer `cheerleader`.

Al met al steeg Nico Riemsdijk boven alles uit toen hij tijdens het concert benoemd werd tot erelid van de fanfare Kesteren. Een lidmaatschap van liefst 70 jaren lag hieraan ten grondslag. Kosten nog moeite werden gespaard om Nico Riemsdijk in het zonnetje te zetten.

Zo kwam de voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Muziek Organisatie om Nico te feliciteren en een met steentjes belegde KNMO-speld op te spelden. Ook was de gemeente vertegenwoordigd en was wethouder Benschop aanwezig om Nico namens de gemeente te bedanken voor zijn jarenlange inzet. Van de fanfare Kesteren kregen Nico en zijn vrouw ook nog eens een avond weg naar een wereldberoemd muziekgezelschap cadeau.

De dag erop, zaterdag 8 april, deden Maria van Eldik en Nienke van Klaarbergen examen op saxofoon. Zij slaagden uiteraard met vlag en wimpel. Zij mogen zich nu helemaal volwaardig lid noemen van het grote orkest. Anton Schiebaan deed theorie-examen A. Ook Anton deed dit uiteraard voortreffelijk en gaat nu ook snel op voor zijn praktijkexamen.