Meldpunt bestaat 25 jaar

OVERBETUWE - Meldpunt Vrijwillige Thuishulp bestaat 25 jaar ! In 1992 is het Meldpunt Vrijwillige Thuishulp in Elst opgericht. Er waren, toen ook al, veel vrijwilligers organisaties actief met informele zorg: hulp, ondersteuning en zorg voor mensen die korter of langer niet in staat zijn essentiële dagelijkse taken zelf uit te voeren.

Om het uitgebreide aanbod voor de hulpvragers goed toegankelijk te maken zijn - op verzoek van de Gemeente - de vrijwilligersorganisaties gaan samenwerken in het Meldpunt Vrijwillige Thuishulp.

Niet alleen in de gemeente Elst, ook in de gemeentes Heteren en Valburg zijn Meldpunten Vrijwillige Thuishulp opgericht en zijn actief gaan samenwerken. Bij de totstandkoming van Gemeente Overbetuwe zijn deze drie Meldpunten samengegaan in het Meldpunt Vrijwillige Thuishulp Overbetuwe. Ze zijn blijvend betrokken in lokale werkgroepen.

In 25 jaar is er veel gebeurd. Een van de ontwikkelingen is dat het Meldpunt in de loop van de jaren steeds meer nadruk heeft gelegd op de ondersteuning van Mantelzorgers. De naam is indertijd dan ook veranderd in Meldpunt/Steunpunt Mantelzorg. Naast de blijvende aandacht voor individuele mantelzorgers wordt de leef en werkomgeving steeds meer geïnformeerd en geactiveerd. Binnenkort zal het Meldpunt/Steunpunt Mantelzorg de naam veranderen in Knooppunt Mantelzorg Overbetuwe.

Reserveer voor de presentatie: donderdag 28 september van 15.00 – 17.00 uur in ‘De Park’ in Park Lingezegen. Verder nieuws zal volgen. Informatie is te verkrijgen bij Meldpunt/Steunpunt Mantelzorg, 0481 350050.