Michel Hodes (rechts) van de Oost-Betuwse Uitdaging overhandigt de cheque aan voorzitter Toon Hermsen. Foto: Herman Schimmel

Oost-Betuwse Uitdaging doneert aan Zonnebloem

OVERBETUWE - Regiovoorzitter Toon Hermsen van de Zonnebloemafdeling Overbetuwe heeft alle reden tot vreugde. Zijn organisatie heeft een cheque ontvangen van de Oost-Betuwse Uitdaging. Het gaat om een bedrag van 15.666 euro.

De Oost-Betuwse Uitdaging heeft besloten een punt te zetten achter zijn activiteiten. De organisatie stimuleerde maatschappelijk betrokken ondernemerschap in de gemeenten Overbetuwe en Lingewaard. Door bemiddeling kwam een match tot stand tussen ondernemers en maatschappelijke organisaties en verenigingen met een hulpvraag. Daarbij ging het om de inzet van middelen en menskracht.

Penningmeester Michel Hodes van de Oost-Betuwse Uitdaging zegt dat het besluit om te stoppen is ingegeven door een sterk teruglopende vraag. Ook het aanbod werd minder. “Dan rijst de vraag of we nog nodig zijn. Blijkbaar is het niet meer de tijd om dit staande te houden. Daarna kwam de vraag wat we met het overgebleven geld konden doen.”

De Oost-Betuwse Uitdaging kwam uit bij de Zonnebloemafdeling Overbetuwe, een organisatie die in beide gemeenten erg actief is. “Met ons geld geven we de Zonnebloem een extra zetje voor al het mooie werk.” Zonnebloem Overbetuwe bestaat uit tien afdelingen: die van Bemmel, Angeren, Gendt Doornenburg, Huissen, Elst, Zetten, Oosterhout, Herveld en Heteren.

Toon Hermsen noemt het aanbieden van de cheque een heuglijk moment. “Het is voor ons een gigantisch bedrag. Het geld wordt op een goede manier besteed aan onze doelgroep. Voor onze activiteiten kom je altijd geld tekort. Van dit gebaar word ik een ontzettend blij man.”