(foto: Hedy Vermeer)
(foto: Hedy Vermeer) Foto: Hedy Vermeer

Sponsor/estafetteloop Fluvium

DODEWAARD - Op 20 september verzorgt Fluvium openbaar onderwijs een estafette/sponsorloop voor al haar scholen. In estafettevorm overbruggen de oudste leerlingen deze dag de afstand tussen de scholen.

Om 08.30 uur starten de leerlingen met lopen vanaf De Bellefleur in Dodewaard, De Bloeiende Betuwe in Rhenoy en de Koning Willem Alexanderschool in Haaften.

De wethouders onderwijs van de gemeenten (Hans Keuken en Govert van Bezooijen) zullen het startschot geven op respectievelijk De Bellefleur en op de Koning Willem Alexanderschool. Medewerkers van het Stafbureau starten de estafetteloop op De Bloeiende Betuwe.

Elke school overbrugt met haar oudste leerlingen steeds de afstand tot de volgende school. Op deze school staan leerlingen klaar om weer verder te rennen naar de volgende Fluviumschool. Er is een bovenschools goed doel gekoppeld aan deze actie. Graag ondersteunt Fluvium Stichting Kinderen van de Voedselbank Deze regionale stichting (Dodewaard) is het goede doel tegen kinderarmoede in Nederland (https://www.kinderenvandevoedselbank.nl/).

Sommige scholen koppelen een deel van de opbrengst van deze actie ook aan een eigen doel voor de school. Aan het begin van de middag verwachten we dat de lopende groepen elkaar tegenkomen. Elke school heeft een puzzelstukje mee van het logo van Fluvium. Als de kinderen elkaar tegenkomen kan de totale puzzel worden gelegd en is het doel bereikt.