Echtpaar Van Riemsdijk en burgemeester Kottelenberg (foto: 3JetFotografie Ochten)

Echtpaar J.W. van Riemsdijk-van Beijnhem uit Ochten 60 jaar getrouwd

OCHTEN - Op woensdag 28 augustus was het zestig jaar geleden dat de heer J.W. van Riemsdijk (Wim, 83 jaar) en mevrouw M. van Riemsdijk-van Beijnhem (Mien, 80 jaar) uit Ochten trouwden. Namens de gemeente bracht burgemeester A.J. Kottelenberg het bruidspaar felicitaties en bloemen.

Het diamanten bruidspaar kreeg eveneens schriftelijke gelukwensen van Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima en van de Commissaris van de Koning in de provincie Gelderland, de heer J.C.G.M. Berends.

De heer Van Riemsdijk zag het levenslicht in Ochten (buurtschap Eldik), de wieg van mevrouw Van Riemsdijk-van Beijnhem stond in Opheusden. Zij trouwden in het gemeentehuis van Ochten in de voormalige gemeente Echteld. Direct na het huwelijk had het echtpaar hun eerste woning in Ochten; binnen Ochten zijn zij drie keer verhuisd.

Wim van Riemsdijk werkte eerst in de steenoven, maar kwam daarna terecht bij de papierfabriek Parenco in Renkum. Daar heeft hij 34 jaar in de ploegendienst gewerkt. Op de vraag wat voor werk Mien van Riemsdijk heeft gedaan, zegt ze lachend: “Van alles en voor iedereen”. Veel mensen konden dus bij haar terecht.

Met een select gezelschap gaat het briljanten echtpaar uit eten om het huwelijksjubileum te vieren.