Gedeelte van de mensen van Overbetuwe Overbelast bij een eerder overleg. (foto: Overbetuwe Overbelast) Foto: Overbetuwe Overbelast

Bezorgde bewoners 'Overbetuwe Overbelast' komen samen

OVERBETUWE - Op dinsdagavond 20 november komen de bezorgde bewoners van Overbetuwe Overbelast samen voor een openbare vergadering. Centraal staan de acties tegen de komst van een railterminal aan de Betuwelijn bij Reeth en Valburg.

De bezorgde bewoners klopten al aan bij de provinciale politiek en deden per brief en in het provinciehuis een oproep om de plannen te stoppen. Volgens ‘Overbetuwe Overbelast’ worden zo tientallen miljoenen gemeenschapsgeld en een hoop overlast voorkomen. Zo gaat de railterminal voor extra vrachtwagenverkeer zorgen en zo voor meer verkeersoverlast op de route Elst-Nijmegen.

Ondertussen heeft de actiegroep ook de ondersteuning van diverse deskundigen op het gebied van milieu, veiligheid en ook een advocaat die de bewoners ondersteunt met de voorbereiding van juridische acties. De procedures voor inspraak moeten nog beginnen. Ook wordt gewerkt aan een flyer waarin alle gevolgen van de railterminal op een rijtje gezet worden, zodat meer mensen uit de omgeving op de hoogte gebracht worden.

Ook meepraten en meedoen? De vergadering is op 20 oktober om 20.00 uur (locatie nader te bepalen). Aanmelden kan op overbetuweoverbelast@gmail.com. Volg Overbetuwe Overbelast op Facebook: https://www.facebook.com/OverbetuweOverbelast of op Twitter @overbelast.