Dicky van Elst en Wijnand Veens van de SBBD (Stichting Bedrijven Beveiliging Dodewaard) die de enquête gaan uitzetten

Hercertificering Bedrijventerrein Bonegraaf Dodewaard

DODEWAARD - Bonegraaf weer aan de slag met hercertificering keurmerk veilig ondernemen in Dodewaard. SBBD, Brandweer, Gemeente, Politie en Securitas gaan zich weer inzetten om het Keurmerk Veilig Ondernemen (KVO-B) voor bedrijventerrein Bonegraaf te behouden. Dat hebben de partijen weer met elkaar afgesproken

Het KVO voor bedrijventerreinen (KVO-B) is een landelijk gestructureerde aanpak om criminaliteit en overlast terug te dringen en het terrein 'schoon, heel en veilig te houden'.

Om een goed en duidelijk beeld te krijgen, wordt een enquête onder de bedrijven uitgezet. Met deze enquête wordt in beeld gebracht hoe de huidige situatie is. Daarnaast leveren Brandweer, Politie en Gemeente de objectieve incidentcijfers aan. Daarna gaat de werkgroep in een schouw met eigen ogen de situatie op het terrein toetsen. Op basis van die stappen wordt bekeken of en hoe de eerder gestelde doelen zijn gehaald.

Tot slot worden (eventuele) nieuwe aandachtspunten/knelpunten benoemd en nieuwe maatregelen geformuleerd om deze punten aan te pakken in de komende periode van drie jaar.

Om een goed beeld te kunnen krijgen en de juiste acties te formuleren is een hoge respons nodig. De bedrijven op bedrijventerrein Bonegraaf roepen we dan ook dringend op om de enquête straks in te vullen. Na het behalen van het certificaat kunnen de bedrijven dan weer gebruik maken van de korting die verzekeraars bieden op het verzekeringspakket voor schoon, heel en veilig.