Foto: Hans Suurmond

Bij Ons Thuis actief bij Special Sports Event

ELST – Ouderinitiatief Bij Ons Thuis bestaat uit ouders van jongeren met een verstandelijke beperking. Het doel van het ouderinitiatief is om een 24/7 toekomstbestendige woon/zorglocatie voor 16 jongeren te realiseren in Elst.

Op zondag 24 september stonden onze potentiële bewoners al vroeg in de startblokken. Het was een prachtige dag en ze hadden er zin in! Zin om te gaan sporten. Niet zozeer om te gaan winnen, maar vooral met elkaar plezier te maken. En daarvoor wordt het Special Sports Event georganiseerd. Alle mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking zijn welkom om allerlei sporten uit te proberen en kunnen zich desgewenst bij een club die bij ze past, aansluiten.

Om 11.00 uur was de aftrap met een gezamenlijke warming up. De wethouders én kinderburgemeesters uit zowel Lingewaard als de Overbetuwe waren van de partij. Het event wordt de ene keer in de gemeente Lingewaard gehouden en de keer daarop weer in de gemeente Overbetuwe. Op die manier probeert de organisatie zoveel mogelijk mensen met een beperking aan het sporten te krijgen. De plek waar het is maakt voor de jongeren niet zoveel uit, plezier kunnen ze overal maken. De organisatie was uitstekend en ook de muziek verhoogde de sfeer. Niet alleen de jongeren proefden van het tafeltennis, zitvoetbal of badminton, ook de ouder(s) konden het niet laten om een rondje mee te doen. Kortom, een zeer geslaagd evenement.
Meer lezen over Ouderinitiatief ‘Bij Ons Thuis’? Zie: www.wooninitiatiefbijonsthuis.nl.