Ook in Driel: Samen in actie tegen corona

DRIEL - Honderdduizenden besmettingen per dag, overvolle ziekenhuizen en overledenen die daar gewoon op de grond blijven liggen. De acute noodsituatie in India laat de verwoestende gevolgen van corona zien. Het is een voorbeeld van wat er kan gebeuren als er niet sneller wordt gevaccineerd.

Om te voorkomen dat de ramp zich in deze mate uitbreidt naar omringende landen, maar ook naar Afrika en de rest van de wereld, is het nodig om nú in actie te komen. De samenwerkende hulporganisaties slaan de handen ineen met ‘Samen in actie tegen corona’.
Het geld dat met deze landelijke actie wordt opgehaald, is voor medische noodhulp aan coronaslachtoffers en om de organisatie van het vaccineren zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Er is bijvoorbeeld grote behoefte aan zuurstof, en zorgverleners hebben beschermende kleding en goede vaccinatiematerialen nodig.

De diaconie van de protestantse gemeente in Driel vraagt aandacht voor deze landelijke collecte. Ze biedt verschillende mogelijkheden om deze actie met een bijdrage te ondersteunen.

- Zaterdag 12 juni tussen 11.00 en 16.00 uur staat er een collectebus in Ons Gebouw naast de protestantse kerk.

- Door een bijdrage over te maken op het bankrekeningnummer van de Diaconie Prot. Gemeente Driel: NL07 RABO 0315 1576 82 met vermelding van ‘Samen in actie tegen Corona’.

“Onze vraag is eenvoudig en dringend tegelijk: Helpt u mee om de gevolgen van deze ongekende ramp zoveel mogelijk te beperken?”