Betonnenbuis wordt verwijderd. (foto: Jelmar vd Ploeg)
Betonnenbuis wordt verwijderd. (foto: Jelmar vd Ploeg) Foto: Jelmar vd Ploeg

Herinrichting speeltuin Narcissenstraat

OVERBETUWE - Na twee jaar OverbetuweDoet waardecheques inzamelen, sponsoren werven en in gesprek gaan met Gemeente Overbetuwe is de realisatie van de speeltuin een feit.

Afgelopen donderdagmiddag is onder toeziend oog van wethouder Dimitri Horsthuis-Tangelder begonnen met het afgraven van de grote heuvels en het verwijderen van de betonnen buis. Dit met het doel er weer een uitdagende speeltuin van te maken voor jong en oud. Waar kinderen kunnen klimmen,glijden en schommelen. De volwassenen kunnen aanschuiven aan de picknicktafel als sociale ontmoetingsplek.

Dit was niet mogelijk geweest zonder de steun van de sponsoren: Watbeters, Linthorst Techniek, Rabobankfonds,Wennekes Facilitair, Peelen montage, Grondverzet bedrijf Gerritsen Heteren en de bewoners die hun waarde cheque van Overbetuwe-doet doneerden aan de speeltuin. Als initiatiefnemer moet jezelf de kar trekken, maar als dan de kracht van samenwerking met de gemeente Overbetuwe dit mooie resultaat laat zien mogen we alleen maar trots zijn.

Komend weekend worden er graszoden gelegd door de bewoners om in week 19 de nieuwe speeltoestellen te plaatsen.

Start afgraven grond. (foto: Jelmar vd Ploeg)