Ingezonden brief

Algemeen

Wat een eerlijke man!

7 januari, Rabobank Elst. Ook al ben je gewend in alle winkels te pinnen, soms moet je even bij de bank je liquide middelen aanvullen. Zo stond ik tijdens de markt op 7 januari bij de rabo pinautomaat en toetste verwachtingsvol mijn code in. Hé, in het venster verscheen het bericht: pincode onjuist! Heb ik het verkeerde pasje bij me? dan maar die andere code intoetsen. Weer mis. Driemaal is scheepsrecht bij de Rabo: die eerste moet toch kloppen? Nee hoor, weer foute code. Ik zei tegen de man die stond te wachten dat mijn code werd afgekeurd en draaide door de deur de bank in. Aan de receprioniste legde ik mijn probleem uit. Zij snapte het niet en ging een andere medewerker erbij halen. Ook die had dat nog nooit meegemaakt. Intussen probeerde ik binnen te pinnen met het pasje van een andere bank dat ik ook bij me had: Bingo! Mijn probleem was opgelost, met dat Rabo pasje ga ik het wel een andere keer uitzoeken.
Buiten zag ik de man staan die eerder mij had opgevolgd als klant bij de automaat. 'Bent u die mevrouw die die foutmeldingen kreeg?' Hij stak mij een handvol bankbiljetten toe: 'Toen ik mijn pasje in de gleuf stak kwam dit geld eruit': het bedrag dat ik had willen pinnen.
Als er geen corona-epidemie was had ik de man geknuffeld. Wat een lieve eerljke man! Ik weet niet zijn naam maar wil hem via deze weg nog eens hartelijk bedanken voor zijn geduld, vriendelijkheid en eerlijkheid!!

Marlies van Dijk, Valburg

Uitgelicht

Digitale krant