Dennis Janssen stopt als raadslid Overbetuwe

OVERBETUWE - Dennis Janssen heeft bij de burgemeester van Overbetuwe aangekondigd dat hij ontslag zal nemen als raadslid per 1 maart . Uiteraard zal Dennis tot die tijd als raadslid actief blijven voor het CDA.

Dennis heeft zijn ontslagbrief het volgende vermeld: “In 2007 ben ik actief lid geworden van het bestuur van het CDA en na enige tijd te hebben gewerkt als burgerraadslid in combinatie met een bestuursfunctie mocht ik in maart 2011 ook officieel in de gemeenteraad plaatsnemen. En nu, na tienjaar, is het tijd om te stoppen.” Om te vervolgen met: “Daarna is het tijd om met energie nieuwe zaken op te pakken. Gewoon in het dagelijkse werk, maar ook in het vrijwilligerswerk. En wellicht ook om weer eens een nieuwe hobby op te pakken.”

Bestuur en fractie van het CDA vinden het jammer dat Dennis stopt en zijn hem dankbaar voor de bergen werk die hij heeft verzet. Bestuursvoorzitter Johan Peters: “Dennis is een bijzonder mens met het hart op de goede plaats. Vol energie heeft hij zich altijd ingezet voor onze inwoners en dat trekt een enorme wissel op alles. Raadslid zijn is moeilijk, kost bergen vrije tijd en levert niet altijd waardering op. Om dat tien jaar te doen, waarvan ook nog een periode als fractievoorzitter, is lovenswaardig. Dat Dennis aangeeft het na tien jaar welletjes te vinden, hebben wij dan ook het volste begrip voor. Tegelijkertijd blijft het enorm jammer.”

Het CDA heeft nog ruim de tijd om de opvolging van Dennis Janssen als raadslid te regelen. Op dit moment is nog niet bekend wie zijn opvolger of opvolgster zal gaan worden.