Klompenpad. (foto: SLG)

Vrijwilligers gezocht voor nieuw Klompenpad Echteld-IJzendoorn

ECHTELD/IJZENDOORN - Klompenpaden zijn populair. Er komen er steeds meer. Ook rond Echteld en IJzendoorn wil Stichting Landschapsbeheer Gelderland (SLG) samen met inwoners zo’n Klompenpad ontwikkelen. Daar zijn genoeg interessante plekken waarlangs deze route kan gaan zoals kasteel Wijenburg, voormalig dijkgehucht Ooij en eeuwenoude relicten van dijkdoorbraken. Denk en help jij mee?

Inwoners kunnen op allerlei manieren hun steentje bijdragen. Bijvoorbeeld ideeën voor de route, verhalen en beeldmateriaal aandragen, grondeigenaren benaderen, routes uitzetten en markeringen plaatsen. Of met andere creatieve ideeën komen.

Aanmelden

Aanmelden voor het meedenken, kan tot maandag 6 juli bij projectleider Martijn Grievink van SLG via m.grievink@landschapsbeheergelderland.nl. Er volgt een bijeenkomst - conform RIVM-richtlijnen - met belangstellenden voor een eerste route-idee.

Netwerk

In de gemeente Neder-Betuwe zijn al twee Klompenpaden: het Marspad en het Heuzesepad. Aan de ontwikkeling van Klompenpaden in Dodewaard en Ochten wordt gewerkt. En als er dan ook nog een nieuwe wandelroute rond Echteld en IJzendoorn komt, dan ontstaat er een aantrekkelijk netwerk van Klompenpaden in de gemeente. Meer informatie staat op www.klompenpaden.nl en www.landschapsbeheergelderland.nl.