Mini-aubade bij De Hoge Hof. (foto: Anne-Marit Mathijssen)

Mini-aubade op Koningsdag

OVERBETUWE - Op Koningsdag heeft de 75-jarige muziekvereniging Sint-Willibrordus een mini-aubade gegeven bij zorgcentrum De Hoge Hof in Herveld en bij Liefkeshoek in Heteren.

Na overleg met de gemeente en met in achtneming van de coronamaatregelen, kreeg ze toestemming van de burgemeester om het Wilhelmus en een korte mars te spelen zodat de bewoners van beide huizen een mooi begin van Koningsdag kregen.

Voor de orkestleden was dit ook een fijne mogelijkheid om toch nog even weer een keer hun hobby uit te kunnen oefenen en weer eens samen te spelen. De muzieklessen gaan overigens wel gewoon door, maar dan via videolessen. Zodra er weer repetities en concerten gegeven mogen houden, gaat de vereniging haar 75-jarig jubileumconcert plannen.

Voorlopig repeteren de leden zoveel mogelijk zelf thuis met behulp van geluidsopnames van verschillende muziekstukken. Wellicht hoorde u op 4 mei in uw buurt het taptoesignaal om 20.00 uur 's avonds of heeft u om 10.00 uur op Koningsdag het Wilhelmus gehoord: dat zijn onder andere muzikanten die nu thuis hun hobby uitoefenen!