Nieuwe dirigent.
Nieuwe dirigent. Foto: Amanda Sieben

Popkoor Akkoord maakt kennis met nieuwe dirigent

OVERBETUWE - Afgelopen week was in Hét Gemeente Nieuws te lezen dat dirigent Belinda Kamps na twaalf jaar afscheid heeft genomen van Popkoor Akkoord uit de gemeente Overbetuwe.

De aankondiging van het vertrek van Belinda kwam begin van het jaar als een donderslag bij heldere hemel bij Popkoor Akkoord binnen. In maart startte de in het leven geroepen werkgroep ‘Nieuwe Dirigent’ een uitgebreide zoekactie. Via een oproep in diverse kranten, berichten op Facebook en Instagram en op prikborden op diverse sites deed de werkgroep verwoede pogingen om de opvolging van Belinda te realiseren.

Dat resulteerde twee maanden later in twee kandidaten, die allebei uitgenodigd werden om een repetitie-avond voor band en koor te verzorgen. Na afloop van de avond konden de aanwezige leden via een enquête hun mening kenbaar maken en hun voorkeur voor een van beide sollicitanten aangeven.

Het was een nek-aan-nek race, maar Popkoor Akkoord is blij te kunnen berichten dat zij er met de hoogst scorende sollicitant uitgekomen is en dat er een prima opvolger voor Belinda is gevonden. Vier repetitie-avonden; dat is de tijd die de band- en koorleden tot de zomerstop hebben om alvast een beetje gewend te raken aan het werken met hun nieuwe dirigent. Vorige week woensdag (22 juni) was de eerste avond en die is wederzijds goed bevallen.

Dan is natuurlijk de grote vraag: wie is het geworden? Tja, binnenkort stelt onze nieuwe aanwinst zich helemaal aan de buitenwereld voor, nu alvast een sneak peek!