Jan van Baal blijft politiek leider van CDA Overbetuwe

Zakelijk Zakennieuws

ELST - Politiek leider van het CDA Overbetuwe, wethouder Jan van Baal, is ook voor de periode 2018 -2022 lijsttrekker. Dat is het unanieme voorstel van het afdelingsbestuur aan de leden. Ook wethouder Wijnte Hol is beschikbaar voor de volgende bestuursperiode.
Het afdelingsbestuur van het CDA Overbetuwe beschikt met Jan en Wijnte over een daadkrachtig en zeer deskundig duo. Het afdelingsbestuur is daarom ook trots en blij om deze voordracht aan de leden te kunnen doen, die hierover in november (wanneer ook het verkiezingsprogramma wordt vastgesteld) beslissen.
Ook de meeste leden van de dertienhoofdige CDA fractie zijn voornemens om zich kandidaat te stellen voor de nieuwe gemeenteraad. Het bestuur zal de volledige lijst van kandidaten (advieslijst) in december ter besluitvorming voorleggen aan de leden. Deze advieslijst is een mix van personen verdeeld over de verschillende kerkdorpen, leeftijden en man/vrouw. Daardoor is het CDA in elk dorp bereikbaar en weet exact wat er speelt bij verenigingen en bedrijven. Het CDA kan zich daarom inzetten voor alles wat u belangrijk vindt!
Wijnte Hol is momenteel verantwoordelijk voor de gemeentelijke financiën en heeft die weer prima op orde gebracht. Daarnaast is Wijnte verantwoordelijk voor een aantal complexe ruimtelijke dossiers. Samen met Jan van Baal heeft hij, gesteund door de CDA fractie, voor een buitengewoon succesvolle bestuurlijke periode gezorgd.
Jan van Baal: "Er zijn in de afgelopen 4 jaar veel belangrijke ontwikkelingen geweest, van tunnels tot maatschappelijke centra. Wij hebben laten zien dat wij luisteren naar onze inwoners en dat de belangen van al onze kernen bij ons in goede handen zijn. Bij het CDA zijn alle bereikte resultaten WEL een garantie voor de toekomst!
Op 21 maart 2018 zijn er nieuwe gemeenteraadsverkiezingen. Het CDA Overbetuwe heeft momenteel 13 van de 29 zetels.