Permanente bewoning toegestaan op Residence Tergouw in Oosterhout

Zakelijk

OOSTERHOUT - Sinds 8 april is permanente bewoning toegestaan op Residence Tergouw in het Gelderse Oosterhout. Dit is opgenomen in het nieuwe bestemmingsplan van de Gemeente Overbetuwe.

In 1970 kochten de heer en mevrouw Van Tergouw een braakliggend stuk weiland in Oosterhout wat in de daarop volgende jaren uitgroeide tot een volwaardig gefaciliteerd recreatiepark met ruim 250 chalets. In de loop der jaren is het park van recreatie doorgegroeid naar een volwaardige woonwijk in de gemeente Overbetuwe waar nagenoeg alle bewoners hun hoofdverblijf hebben gerealiseerd.

Sinds enige tijd genieten de heer en mevrouw Van Tergouw na jaren van hard werken van hun welverdiende pensioen. De directie van de bedrijven is overgenomen door beide dochters, Marjan Greveling - Van Tergouw en Mieke van Tergouw.

In samenwerking met de Gemeente Overbetuwe is de afgelopen jaren gewerkt aan de totstandkoming van het nieuwe bestemmingsplan. Sinds 8 april is het nieuwe bestemmingsplan onherroepelijk waarbij de bestemming recreatie is gewijzigd in wonen, hierdoor is permanente bewoning op Residence Tergouw toegestaan.

"Wij zijn hier erg blij mee", vertelt Marjan Greveling - Van Tergouw. "Hierdoor hebben wij een unieke woonbestemming in het Betuwse landschap".

Residence Tergouw, Oude Groenestraat 6, Oosterhout (Gld); 0481 481395; www.tergouw.nl.