Logo gemeentenieuwsonline.nl

Top 100 horecazaken aanwezig bij finale Goed Getapt Café De Lamp in Opheusden bekroond tot Gouden Horecazaak 2014

  Zakelijk

OPHEUSDEN – Café De Lamp in Opheusden heeft het Gouden Fust gewonnen en mag zich de Gouden Horecazaak 2014 noemen. De honderd beste horecaondernemers van Nederland kwamen samen voor de landelijke finale in de 'Grootste kroeg van Nederland', het decor van De Vrienden van Amstel Live! 2015.

De jury beloonde Café De Lamp om zijn uitmuntende gastheerschap, service en de kwaliteit van het vers getapte bier. Het Zilveren Fust werd gewonnen door Café Sportzicht in Aalsmeer en Café Hogeboom in Roelofarendsveen sleepte het Bronzen Fust in de wacht.

Het Gouden Fust werd uitgereikt door Geert Minnart, directeur Horeca Heineken Nederland, aan eigenaar Jacco van Alfen van café De Lamp. "Fantastisch dat we hebben gewonnen. Deze prijs is een geweldige bekroning op de inzet van het hele team. Samen hebben we het afgelopen jaar extra geïnvesteerd in kwaliteit en service. Dat we zijn uitgeroepen tot beste kroeg van de regio Utrecht was al een hele eer, maar dat we nu ook nog de landelijke finale winnen is bijna niet te geloven."

Goed Getapt programma

De verkiezing van de beste horecazaak van Nederland maakt deel uit van het Goed Getapt programma van Heineken Nederland. Jaarlijks doen hieraan ruim tweeduizzend horecaondernemers mee, die Heineken, Brand of Amstel op de tap hebben. Zij zijn herkenbaar aan het Goed Getapt-gevelschild, het kwaliteitskeurmerk voor horecaondernemers. Het Goed Getapt programma heeft tot doel om bewustwording van kwaliteit en kwaliteitsbeleving in de horeca te verhogen met de focus op tapbier. De Gouden, Zilveren en Bronzen fusten worden toegekend op basis van ervaringen en rapportages van mystery guests die alle deelnemende horecazaken minstens vier keer bezoeken. Ondernemers worden beoordeeld op goed gastheerschap, service en bierbehandeling. Goed getapt bier, maar ook het op de juiste manier serveren en behandelen van speciaal bier betaalt zich uiteindelijk uit in tevreden gasten die vaker terugkomen.

Meer berichten