Al 40 jaar personenvervoer door vrijwilligers Van Hulpdienst in Elst

ELST - Afgelopen week maakte welzijnsorganisatie Forte Welzijn het volgende bekend: ‘Vervoer personen op nieuwe manier’. Het idee achter het initiatief AutoMobiel is dat vrijwilligers met eigen auto personen vervoeren die zelf niet over vervoer beschikken of in staat zijn vervoer te regelen.

Forte Welzijn doet voorkomen of deze dienstverlening in de gemeente Overbetuwe geheel nieuw is. Dat geldt mogelijk voor bepaalde kernen, maar zeker niet voor Elst. De Stichting Algemene Hulpdienst Elst viert volgend jaar haar 40-jarig bestaan en biedt in al die jaren vervoersdiensten aan voor inwoners van Elst. Momenteel zijn circa 40 chauffeurs geregistreerd die zich vrijwillig inzetten voor vervoer van Elstenaren naar ziekenhuizen, artsen, therapeuten, maar ook naar winkels of familiebezoek. Forte Welzijn biedt in Elst dus niets nieuws of het moet zijn dat het bereik met AutoMobiel groter is. De Hulpdienst beperkt zich tot personenvervoer in de regio Arnhem-Nijmegen.

De wijze waarop Forte Welzijn het initiatief heeft gepresenteerd heeft tot onduidelijkheid geleid bij chauffeurs en cliënten van de Hulpdienst. Jammer dat ‘onze’ welzijnsorganisatie Forte Welzijn, met gemeentelijke subsidie, zo onzorgvuldig omgaat met een goed functionerende vrijwillige dienstverlening van Elstenaren voor Elstenaren.

Wilt u gebruikmaken van vervoersfaciliteiten van de Hulpdienst? Bel op werkdagen tussen 9 en 10 uur naar 0481 374926 of e-mail naar info@hulpdienstelst.nl. Zie ook www.hulpdienstelst.nl.