Overbetuwe Doet gaat door

OVERBETUWE - "Na een succesvolle proeffase in Heteren, Valburg en een deel van Elst willen we Overbetuwe Doet gaan uitrollen in heel Overbetuwe. Dit najaar in Elst, Heteren, Valburg, Zetten en Hemmen. In 2020 volgen de andere kernen van Overbetuwe."

De gemeente Overbetuwe investeert in prettig wonen en inwoners weten als geen ander wat hun woonomgeving nodig heeft. Met Overbetuwe Doet (www.overbetuwedoet.nl) ondersteunt de gemeente Overbetuwe bewonersinitiatieven zonder ingewikkelde subsidieaanvragen en beoordelingscommissie. Op dit platform kan iedereen een idee aanmelden en via waardecheques bepalen inwoners zelf aan welke initiatieven zij bij willen dragen.

“Het is mooi om te zien dat Overbetuwe Doet in de proeffase zoveel goede initiatieven heeft opgeleverd. Een logische keuze om door te gaan met Overbetuwe Doet", aldus wethouder Dimitri Horsthuis-Tangelder.

Vijftig ideeën werden in de proeffase aangemeld, ruim 4.500 cheques geactiveerd, waardoor veertig ideeën genoeg geld hebben gespaard. In totaal verzilverden Elst (Noord), Heteren en Valburg bijna 35.000 euro.

Twee keer per jaar ontvangt elk huishouden een nieuwsbrief met een waardecheque. De waarde van de cheque is afhankelijk van het beschikbare budget. In november ontvangen de dorpen die meedoen een waardecheque van 6,50 euro. Op overbetuwedoet.nl kunnen vanaf nu nieuwe ideeën aangemeld worden om de buurt mooier, leuker of beter te maken.