Aan de slag als voorlezer bij jonge gezinnen in de gemeente Overbetuwe.

VoorleesExpress Overbetuwe zoekt voorlezers

OVERBETUWE - Jonge kinderen en hun ouders met een taalachterstand helpen door middel van voorleessessies en taalspelletjes. Dit is het doel van de VoorleesExpress Overbetuwe, een project van de Bibliotheek Gelderland Zuid.

In het najaar gaan voorlezers bij jonge gezinnen van start. Wil je als vrijwilliger hier ook je steentje aan bijdragen? Meld je dan aan als voorlezer bij de VoorleesExpress!

De VoorleesExpress zet voorlezers in bij gezinnen met jonge kinderen (2-8 jaar) om hun taalontwikkeling te stimuleren. Gedurende twintig weken komen vrijwilligers bij gezinnen thuis om voor te lezen en taalspelletjes te doen. Hierdoor vergroten kinderen op speelse wijze hun woordenschat en leesplezier. Ook hun ouders worden actief bij de activiteiten betrokken, zodat ze later zelf het voorleesstokje kunnen overnemen. Voorlezer Carlijn (25): “Over het algemeen krijg je enorm positieve reacties. Kinderen zijn blij met de aandacht en ouders zien dat hun kind op taalgebied vooruit gaat. Als ze doorkrijgen dat je leuke dingen komt doen zoals samen lezen, kletsen en spelletjes spelen, doen ze enthousiast mee.”

De VoorleesExpress Overbetuwe is op zoek naar voorlezers. Als voorlezer kom je wekelijks bij een vast gezin thuis op een vast moment. Geïnteresseerde voorlezers kunnen zich aanmelden bij coördinator Jolande van de Pol via voorleesexpressoverbetuwe@obgz.nl.

De VoorleesExpress is een initiatief van de Bibliotheek Gelderland Zuid. Kijk voor meer informatie op www.obgz.nl/voorleesexpress of neem contact op met Lonneke Bisschop via lbisschop@obgz.nl of 024 3274949.