Gouden echtpaar in Opheusden

OPHEUSDEN - Op donderdag 29 augustus was het vijftig jaar geleden dat het echtpaar Van Olderen-Buunders uit Opheusden in het huwelijk trad. Namens gemeente Neder-Betuwe bracht wethouder Nees van Wolfswinkel felicitaties en bloemen.

De heer R. van Olderen (Ruth, 73 jaar) werd geboren in Opheusden, mevrouw G. van Olderen-Buunders (Gerda, 69 jaar) in Tiel. In deze gemeente trouwden zij op 29 augustus 1969. Na het huwelijk zijn zij in de huidige woning in Opheusden terecht gekomen en nooit meer verhuisd. Echtpaar Van Olderen heeft twee dochters en een zoon gekregen. Het gezin is uitgebreid met zes kleindochters.

Ruth van Olderen heeft behoorlijk wat baantjes gehad, zo zegt hij zelf. Hij heeft 30 jaar in de ploegendienst bij Parenco in Renkum gewerkt, hij werkte voor het Recreatieschap in Kerk-Avezaath en was ruim 10 jaar conciƫrge op de basisschool in Ingen. Gerda van Olderen zorgde ervoor dat het in het gezin allemaal op rolletjes liep.

Het gouden huwelijksjubileum vieren de heer en mevrouw Van Olderen met kinderen en kleinkinderen met een diner.

Bijlage: foto, vrij van rechten (Foto Van Beek - Dodewaard)

De heer en mevrouw Van Olderen-Buunders en wethouder Nees van Wolfswinkel