Wethouder Horsthuis-Tangelder overhandigt de subsidiecheque aan voorzitter Jerke Kloek. (foto: Ilse Aarsman) Foto: Ilse Aarsman

Concordia in het zonnetje gezet door de Gemeente Overbetuwe De jeugd speelt de toekomst!

DRIEL - Dinsdagavond 27 augustus mocht muziekvereniging Concordia Driel een cheque in ontvangst nemen van de Gemeente Overbetuwe. Aanleiding was het 100-jarig bestaan en het jubileumdoel van de vereniging om een instrumentenkoffer bij elkaar te sparen.

Tijdens een feestelijk moment overhandigde wethouder Horsthuis-Tangelder samen met beleidsadviseur Kunst, Cultuur & Erfgoed Ilse Aarsman de cheque ter waarde van 2500 euro aan voorzitter Jerke Kloek.

De vereniging, die afgelopen mei haar ivoren bestaan mocht vieren, heeft zich als doel gesteld om een gezond tweede centennium tegemoet te gaan. Cruciaal hiervoor is voldoende nieuwe musicerende (jeugd)leden. Om kinderen te enthousiasmeren wil de vereniging hen laagdrempelig de kans bieden om zelf muziek te maken op allerlei soorten instrumenten. De zeer verouderde instrumenten die vereniging hiervoor nu beschikbaar heeft, zijn ver onder de maat. Zowel de kwaliteit als de aantrekkingskracht van de instrumenten past niet meer in deze tijd. Met een grote donatie van de Rabobank mocht Concordia tijdens het jubileumweekend in mei al een uitgebreide muziekkoffer met een collectie van nieuwe instrumenten in ontvangst nemen.

De gedachten van de muziekkoffer sprak de gemeente Overbetuwe zeer aan. Het idee sloot perfect aan bij het project ‘Meer muziek in de klas’ en het idee om muziekverenigingen actief te betrekken bij muziekonderwijs op de basisscholen. Door de bijdrage van de Gemeente Overbetuwe kan Concordia de muziekkoffer verder uitbreiden.