Job Budding en burgemeester Kottelenberg

Nationaal kampioen 'Painting en Decorating uit Kesteren Job Budding naar WorldSkills in Kazan

Job Budding uit Kesteren mag zich al nationaal kampioen ‘Painting & Decorating’ noemen. Nu nog een gooi naar een mooie plek op het wereldpodium, de WorldSkills 2019 medio augustus. "Neder-Betuwe is trots op deze inwoner en wenst hem alle succes van de wereld toe!"

Op 5 augustus verwelkomde burgemeester Jan Kottelenberg de 19-jarige Job in het gemeentehuis om hem te feliciteren met de behaalde overwinning en zijn vakmanschap. “Job, hier in Neder-Betuwe zijn wij reuze trots op jou; wij wensen je heel veel succes en plezier toe in Rusland. En daarna vooral ook veel succes in je werk; er is grote behoefte aan deskundige werknemers zoals jij met passie voor hun vak.” Job vertegenwoordigt Nederland tijdens de wereldkampioenschappen voor beroepen van 20 - 27 augustus in het Russische Kazan.

De beste jonge vakmensen ter wereld

Zo'n 1.600 deelnemers uit 60 landen die bij WorldSkills International zijn aangesloten, strijden in 56 beroepen voor een plek op het erepodium. Nederland doet mee aan 27 vakwedstrijden met 30 deelnemers. Job mag zich dus rekenen tot de beste jonge vakmensen ter wereld. Deze deelnemers worden getraind en begeleid door experts en trainers uit onderwijs en bedrijfsleven.

Grootste beroepenevent ter wereld

In Kazan Expo International Exhibition Centre verwacht de organisatie 400.000 bezoekers tijdens de wedstrijddagen. Tijdens het evenement worden ook veel internationale prominenten verwacht uit de politiek, het bedrijfsleven en het beroepsonderwijs. Dit maakt WorldSkflls tot het grootste beroepenevenement ter wereld.