Kinderburgemeester Salma tussen de trotse zwemmers. (foto: Roel)
Kinderburgemeester Salma tussen de trotse zwemmers. (foto: Roel) Foto: Roel

Kinderburgemeester Salma reikte de medailles uit

ELST - Tijdens de feestelijke afsluiting van de alternatieve zwemvierdaagse én het zwemseizoen deelde kersverse kinderburgemeester Salma de medailles uit! Iedereen was zeer vereerd!

Het is inmiddels al de achttiende keer dat EZ&PC, de Stichting Gehandicaptenplatform Overbetuwe en sportcentrum De Helster de alternatieve zwemvierdaagse voor mensen met een fysieke beperking organiseren.

De zwemvierdaagse wordt verdeeld over vijf maandagen gezwommen, zodat men ook één keer kan overslaan. Een groep van circa vijftien zwemmers zwemt baantjes. De één zwemt op de gewone manier, een ander zwemt alleen maar baantjes op de rug en een volgende ‘loopt’ met behulp van een wetbelt.

Ook zwemmen? Zowel zwemmers (met een lichamelijke beperking) als nieuwe vrijwilligers/begeleiders zijn welkom. Kom gerust een keer kijken, op een maandag tussen 11.00 en 12.00 uur in het nieuwe seizoen. Op maandag 19 augustus start het zwemmen weer! Info staat op www.ez-pc.nl/afdelingen of SGO-Overbetuwe.nl.