DFS richt zich op tegen XerxesDZB: 5-0

OPHEUSDEN - Na een roerige week ging de thuisploeg furieus van start tegen de Rotterdammers. Voordat de reeds gedegradeerde bezoekers met de ogen konden knipperen was de wedstrijd beslist.

Spits Raterink kopte, na een prima voorzet van Kiriwenno, na twee minuten al de 1-0 binnen. Via een vrije trap van wederom Raterink werd het na vijf minuten 2-0 waarna de spits binnen het kwartier zijn hattrick voltooide door een voorzet van Davelaar binnen te koppen, 3-0. De wedstrijd was direct gespeeld. De bezoekers zagen verdediger Van Osenbruggen met een goede ingreep een doelpunt voorkomen terwijl de volgende mogelijkheid over verdween. Voor de thuisploeg kopte De Kler nog tegen de doelman van Xerxes aan, zodat beide ploegen gingen rusten met een comfortabele 3-0 voorsprong voor de thuisploeg.

In de tweede helft bleef de thuisploeg jagen op een ruimere voorsprong terwijl de Rotterdammers hier niet veel tegenoverstelde. Via, de net vader geworden, Davelaar kwam de thuisploeg op 4-0 waarna Kiriwenno een perfecte assist van Davelaar tot de 5-0 eindstand bekroonde.

Door deze belangrijke en verdiende driepunter blijf DFS in de race om directe degradatie te ontlopen. Doordat concurrent Nootdorp ook won zullen er in de drie resterende wedstrijden nog meer punten moeten volgen om rechtstreekse degradatie te ontlopen.

DFS: Peter Veeneman, Melvin van Osenbruggen, Rick van Walsem,Tim Sanders, Noë Bokila, Corné Davelaar (70. Gijs Grootendorst), Lorenzo Davids, Marijn de Kler (81. Alex Scheffer), Zefanho Kiriwenno (59. Jim van Alst), Remy Raterink, Luciën Dors