Delegatie uit Overbetuwe bezoekt partnergemeente in Polen

DRIEL - Van 2 tot en met 5 mei heeft een delegatie van de stichting Overbetuwe-Boleszkowice een bezoek gebracht aan de partnergemeente in Polen. Dit keer stond de ontmoeting in het kader van de voortzetting van een aantal projecten.

Met name de sportuitwisseling tussen jongeren is nieuw leven ingeblazen. Er was vanuit Overbetuwe weer kleding meegenomen voor het tweedehandskledingproject. Getracht wordt dit project uit te breiden tot andere dorpen binnen de gemeente. Ook werd er kleding en (medische)hulpgoederen naar een verpleeghuis in Myslyborz gebracht.

Gedurende het bezoek was er een bijeenkomst met de Poolse vrouwenvereniging in Boleszkowice waar uitleg werd gegeven over hun activiteiten; het tweedehandskleding project en over de viering van 3 mei, de Dag van de Grondwet ter gelegenheid waarvan cheesecake wordt gemaakt en openbaar verkocht. In het dorp Przelewice werd een bezoek aan het Arboretum gebracht. Ondanks de kou werd genoten van de overweldigende natuur.

Tot slot werd tussen de beide organisaties de verdere plannen voor dit jaar besproken waarin de herdenkingen rond de slag om Arnhem en de luchtlandingen in Driel een prominente plaats zullen innemen. Ieder jaar blijkt weer dat de vriendschapsband tussen de partnergemeenten hecht is en borg staat voor het verdere uitbouwen van de gemeenschappelijke doelen.