Programma Koningsdag in Ingen

07.00 uur                 Reveille

09.00 uur                 Verzamelen bij gymzaal De Radslag voor feestelijke optocht.

10.00 uur                 Feestelijke aubade op het dorpsplein.

10.15 uur                 Feestelijke toost en een Oranje Gebakje voor iedereen!

10.00-17.00 uur         Vrijmarkt op het dorpsplein voor groot en klein.

10.00-17.00 uur         Live muziek DJ Warry

10.00-17.00 uur         Feestelijk entertainment voor kinderen op het plein.

12.00-14.30 uur         Sportieve Challange 2019, voor jong en oud

14.30-15.00 uur         Finale Sportieve Challange 2019

De gehele dag worden er diverse versnaperingen verzorgt op het plein!

ca. 17.00 uur         Afsluiting van de festiviteiten

Graag geven wij onderstaande uitleg bij bovengenoemde programma punten:

Het reveille zal vanaf 7.00 uur door twee leden van de Harmonie Kunst na Arbeid worden geblazen. Ook dit jaar zullen zij weer worden rondgereden in de originele jeep van de familie Kieviet

Graag nodigen we de jeugd uit om deel te nemen aan een feestelijke optocht naar het plein. Graag maken we het een optocht met versierde fietsen, skelters en karren. Wees creatief en laat je ouders helpen, om de mooiste creatie te maken. Op het plein kun je je creatie dan mooi showen.

Hiervoor willen we graag van 9.00 uur verzamelen bij sporthal De Radslag, aan het Burgemeester Hoftijzerplein. Om 9.15 uur is het vertrek onder begeleiding van muziekvereniging KNA. We maken weer als vanouds een tocht door het dorp, voordat de aankomen op het plein.

Na aankomst van de optocht zal de aubade op het Dr. A.R. Holplein om 10.00 uur plaatsvinden, waarbij het woord onder andere gevoerd zal worden door een van onze gemeente bestuurders. De muzikale begeleiding is aan onze harmonie vereniging. Hierbij heffen wij dan het Wilhelmus en een Lang zal hij leven aan. Ook dit jaar staat de tekst van ons volkslied weer afgedrukt in ons programmaboekje.

Na het officiële gedeelte trakteren we iedereen op een glaasje Oranje Bitter en een Oranje gebakje! Ook wordt vanaf dat moment de traditionele vrijmarkt voor en door groot en klein gehouden. Mensen die graag spullen willen verkopen, kunnen terecht, maar ook mensen die hun ambachten willen demonstreren zijn welkom. Wenst u een kraam, neem dan contact met ons zodat wij deze voor u kunnen reserveren!

Voor de kleintjes zal er een draaimolen en een springkussen aanwezig zijn. Ook voor de oudere kinderen zal er genoeg vertier zijn. Groot en klein zijn van harte uitgenodigd om aan de Sportieve Challange deel te nemen. Hierover later in het programmaboekje meer info!

Om er nog meer gezelligheid in te brengen, hebben we voor u tussen 10.00 en 17.00 uur muziek gespeeld door Drive-in DJ WARRY uit Meerkerk.

Bij zoveel gezelligheid mag de inwendige mens natuurlijk niet worden vergeten, hiervoor zorgen café "Ons Hoekje", het Oranje Comité Ingen en diverse standhouders.

Alles samengevat, zal het echt de hele dag gezellig worden op het dorpsplein. Wij willen u dan ook van harte uitnodigen een kijkje te komen nemen.

P.s. de vlag is al weer gestreken en zal weer van de kerktoren prijken.