Onder toeziend oog van Evert Oldenburger en Han Castrop van Notarissen Elst tekent het bestuur van Speeltuin Elstervreugd de akte voor de oprichting van de stichting. Van links naar rechts: Evert Oldenburger (notaris), Han Castrop (notaris), Tim Timmer (penningmeester), Ron Hebben (voorzitter), Meredith Wolff (secretaris) en Kristel Schuiling (afwezig op de foto, algemeen bestuurslid en marketing).

Werkgroep Speeltuin Elstervreugd nu een stichting

ELSTER - Met de oprichting van een stichting zet de werkgroep 'Speeltuin Elstervreugd' een belangrijke stap richting de komst van een buitenspeeltuin in Elst. Op 8 april ondertekenden initiatiefnemer Meredith Wolff en het bestuur van de stichting de akte. "Onze droom kinderen in Elst een buitenspeeltuin te bieden, komt zo steeds dichterbij."

In januari initieerde Meredith Wolff, met de gemeente Overbetuwe, een bijeenkomst om met deskundigen te sparren over het opzetten van een speeltuin. "Ik woon in Elst en mis een buitenspeeltuin voor de jeugd. Zo een met veel speeltoestellen waar oudere kinderen alleen naar toe kunnen gaan en met een apart gedeelte voor peuters en kleuters. Veiligheid staat voorop; daarom willen we een omheining en beheerder. En we dromen van een kantine, zodat kinderfeestjes of schoolreisjes mogelijk zijn."

Enthousiasme

Het enthousiasme van Meredith sloeg over op anderen. Inmiddels heeft de Facebookpagina 'Speeltuin Elstervreugd' ruim 400 leden én zijn er medestanders die haar helpen. Notarissen Elst hoorde hiervan en bood kosteloos zijn diensten aan. "Voor ons is alles nieuw, dus hun expertise kunnen we goed gebruiken. We zijn hen erg dankbaar."

Ondernemersplan De Stichting Speeltuin Elstervreugd kan nu vol energie verder. Meredith: "We willen een gedegen ondernemersplan presenteren. Daarom bezoeken we de komende tijd grote buitenspeeltuinen in de regio. Hierna gaan we in gesprek met de gemeente over mogelijkheden en locatie". De stichting hoopt, bij groen licht op de plannen, over vier jaar de speeltuin te kunnen openen. "Natuurlijk zijn we ook afhankelijk van vrijwilligers. Geïnteresseerden die ons willen helpen, zijn altijd welkom."

Meer informatie: speeltuinelstervreugd@gmail.com of Facebookpagina Speeltuin Elstervreugd.