Afbeelding

Ondertekening samenwerkingsovereenkomst startschot voor aanleg glasvezel in Overbetuwe

OVERBETUWE - Op 8 april tekenden Glasvezel buitenaf en de gemeente Overbetuwe de samenwerkingsovereenkomst voor de aanleg van glasvezel in het buitengebied. Een feestelijk moment waarmee het startschot kan worden gegeven voor de aanleg van het glasvezelnetwerk. De verwachting is dat eind mei de eerste schop in de grond gaat.

Wethouder Wijnte Hol zette namens de gemeente zijn handtekening onder de samenwerking. Volgens Hol is deze samenwerking niet zomaar tot stand gekomen: "Dat hebben we te danken aan de inzet van de ambassadeurs. Zij hebben hard gewerkt om de glasvezelcampagne tot een succes te brengen." Bij de ondertekening op Landerij De Park in Elst waren ook een aantal ambassadeurs en lokale verkopers uit de regio aanwezig om het succes gezamenlijk te vieren.

Samenwerking met bijna alle gemeenten rond
In bijna alle gemeenten in Gelderland Midden is de samenwerking rond. Alleen in Zevenaar en Duiven lopen de gesprekken nog om te komen tot een samenwerkingsovereenkomst. Leo Scharenborg van Glasvezel buitenaf: "Onze intentie is om eind mei te starten met de aanleg van het glasvezelnetwerk. Hiervoor zijn we nog in gesprek met bewoners en betrokken partijen zoals de Provincie en waterschappen. We zijn heel blij dat de samenwerking met gemeente Overbetuwe vandaag is beklonken zodat de aanleg weer een stap dichterbij is."

Meer adressen krijgen aanbod voor glasvezel
Er is ook nog goed nieuws voor bewoners in het buitengebied van Overbetuwe die een Coaxverbinding van Ziggo hebben. Zij krijgen een aanbod van Glasvezel buitenaf om alsnog een glasvezelaansluiting af te nemen. Zij krijgen hierover binnenkort persoonlijk bericht.

Meer informatie is beschikbaar op de website glasvezelbuitenaf.nl.