Een debatavond maar dan anders 'Elst, Speerpunt of Doelwit?'

ELST - Theater De KiK presenteert op maandag 11 maart in de theaterzaal een debatavond over de toekomst van Elst. Biedt de ligging van Elst, tussen de steden Arnhem en Nijmegen juist kansen of is het een bedreiging en moet je beschermen wat je hebt.

In maart zijn er verkiezingen voor de Provinciale Staten en het Waterschap. Op deze avond heb je de kans om je mening te laten horen en om je te laten informeren.

Tijdens deze avond presenteren vier sprekers hun visie met zowel een blik op de toekomst als een terugblik naar het verleden:

- Marieke Helsen (archeoloog en antropoloog) verzorgt de aftrap met een interessant verhaal over het gebied waarin wij leven.

- Wim von der Heijden (Arcadis) geeft vanuit de invalshoek van het bedrijfsleven een beschouwing over de kansen voor dit gebied.

- Jan Brouwer (historicus, Marithaime Elst) betoogt zijn visie op onze omgeving.

- Toon van Asseldonk (burgemeester en inwoner van Overbetuwe) vertelt zijn zienswijze op de mogelijkheden voor onze streek.

De vier sprekers eindigen hun betoog met een stelling. Hierover kunnen de bezoekers in debat gaan met elkaar en hun denkbeeld, gedachte of oordeel duidelijk maken. De avond staat onder de bezielende leiding van Frank Hemeltjen (kunstenaar), van hem zijn we gewend dat hij zijn eigen inkleuring geeft aan de avond. De muzikale omlijsting wordt verzorgd door Chris Korzec (musicus, gitarist). Daarnaast ondersteunt Elmar Noteboom (kunstenaar, docent) met live tekeningen op het scherm de gesprekken en de debatten. Aanvang is 20:00 uur. Kaarten voor deze avond kosten (inclusief drankje) 9,50 euro en zijn te reserveren via www.theaterdekik.nl.

Theater De KiK wil met de debatavonden mensen met elkaar in gesprek brengen over maatschappelijke thema's. Inspireren, uitdagen, anders kijken en wellicht komen tot nieuwe zienswijzen, maar ook een mooie avond beleven is daarbij het doel.