Oud-burgemeester Harinck overleden
Oud-burgemeester Harinck overleden Foto: via de familie

Oud-burgemeester Dodewaard overleden

SLIEDRECHT – Oud-burgemeester van de gemeente Dodewaard André Dirk Harinck is maandag 4 februari op 83-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de familie bekend gemaakt. Harinck woonde sinds bijna anderhalf jaar in zorgcentrum Overslydrecht, in zijn geboorteplaats Sliedrecht.

André Harinck was actief in de gemeentepolitiek van zijn geboortedorp en kreeg als CDA-raadslid lokale bekendheid binnen Sliedrecht. Na zijn raadslidmaatschap volgde de functie van wethouder in deze gemeente. Enkele ambtstermijnen later werd Harinck benoemd tot burgemeester van de gemeente Dodewaard.
Na zijn pensionering keerde Harinck terug naar zijn geboortedorp en was enkele jaren actief als voorzitter van de plaatselijke Oranjevereniging. Voor zijn maatschappelijke betrokkenheid werd Harinck benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Naussau.
Sinds anderhalf jaar woonde André Harinck met zijn echtgenote Jannie Harinck-Korporaal in zorgcentrum Overslydrecht - zij overleed medio november vorig jaar.