Zonnepanelen WatBeters op dak verhuisbedrijf Jacobs. (foto: Jacobs)
Zonnepanelen WatBeters op dak verhuisbedrijf Jacobs. (foto: Jacobs) Foto: Jacobs

Derde campagne voor WatBeters van start

OVERBETUWE - Na succesvolle campagnes in Heteren, Driel en Randwijk kan nu heel Overbetuwe zich sinds 4 februari aansluiten bij WatBeters.

Het idee achter WatBeters is dat we als gemeenschap zelf de baas worden over de opwekking en inkoop van energie. Daardoor betalen we minder voor groene stroom. En door het plaatsen van zonnepanelen op onze scholen en bedrijven gaan we zelf duurzame energie opwekken. Het geld dat we besparen vloeit terug naar onze dorpen! Burgemeester Toon van Asseldonk van Overbetuwe ondersteunt het initiatief dan ook volledig: “De hele wereld is het erover eens: het moet duurzamer. Ook de gemeente Overbetuwe. Wij willen zo'n duurzame samenleving écht voor elkaar krijgen. Het burgerinitiatief WatBeters geeft daar het goede voorbeeld in. We werken hierin met z’n allen samen; inwoners, bedrijven, scholen, gemeente en maatschappelijke organisaties.”

Directeur Ingrid Miltenburg: "Tijdens de campagnes in Heteren, Driel en Randwijk hebben we gemerkt dat de interesse voor zonnepanelen groter is dan het aanbod. Veel inwoners vinden het prettig om in zonnepanelen te investeren; maar niet op hun eigen dak. Bovendien krijg je een enorm belastingvoordeel en draag je bij aan de duurzaamheid van je omgeving."

Doe mee
Bij deze een oproep aan alle inwoners van Overbetuwe: ga naar www.watbeters.nl en schrijf je geheel vrijblijvend in (let op: inschrijving eindigt op 22 februari). Ons doel is om in 2019 meer dan 2000 zonnepanelen te plaatsen in onze gemeente. Daardoor verdienen we met elkaar tienduizenden euro’s per jaar om te investeren in onze dorpen.