Topband Juneville in Theaterkerk

BEMMEL - Vrijdag 1 februari treedt de Nijmeegse band Juneville op in Bemmel. Deze band weet hoe je het perfecte popliedje moet brengen: zes ervaren muzikanten smelten ritme, klank en woorden samen tot prachtige, dromerige nummers, gedragen door de authentieke stem van leadzanger Pieter Nabbe. De associatie met de stem van Chris Rea en een beetje Barry Hay is opvallend.

Juneville is een zesmansformatie met onder andere een dubbele setting gitaar voor extra warmte in de muziek, en een toetsenist om de sfeer weer te geven zoals de band die voor ogen heeft. Hun nummers bestaan uit persoonlijke verhalen, die ze vertalen naar melancholieke melodieën. De muziek is altijd geloofwaardig, intens en steeds in dienst van het lied. De tekst?

Juneville (het recept): Een met honing gebalsemde en licht gerookte whisky doordrenkte stem. Een strakke ritmesectie en dito baslijnen/drumbeats, afgeremd met zachte balsem van de toetsen en melodieuze gitaarklanken. Krachtige, zuivere vocalen, energie en beleving aangevuld met tekstuele diepgang.

Aanvang 21:00 (zaal open 20:00). Locatie Foyer. Kaartjes kosten 10,00 euro per stuk en zijn te bestellen op www.topbemmel.nl en tevens verkrijgbaar bij boekhandel De Toren van Bemmel en in de Theaterkerk, Markt 5, Bemmel.