Bethelkapel Den Haag. (foto: C. Pouwer)
Bethelkapel Den Haag. (foto: C. Pouwer) Foto: C. Pouwer

Met De Voorhof naar het kerkasiel

KESTEREN - Donderdagavond 3 januari trok een groep van bijna dertig leden van protestantse gemeente De Voorhof uit Kesteren naar de Bethelkapel in Den Haag. Daar werd invulling gegeven aan de doorlopende kerkdienst die begonnen is op 26 oktober. Van 21.00 tot 24.00 uur verzorgden predikant, kerkelijk werker en verschillende gemeenteleden een deel van deze afwisselende viering.

Zoals iedereen die deze kerkdienst bezoekt, wordt ook de Voorhofgroep verwelkomd door een van de vele vrijwilligers. Zij draaien zes uurs ‘diensten’, het etmaal rond. Er is koffie, thee en limonade voor wie dat wil. En natuurlijk informatie over de situatie. Doorlopen naar de kapel om aan te schuiven bij de voorgaande gemeente is ook mogelijk. Net zoals dat gebeurt bij het deel van de viering dat De Voorhof verzorgt. Rond 23.30 uur loopt een Katwijks echtpaar binnen en viert met ons mee.

Een half uur later zet een andere gemeente de viering voort. De Katwijkers blijven nog, de meeste Voorhoffers gaan weer richting Kesteren en omstreken. Een ervaring rijker. En in de hoop dat niet de letter van de wet zal heersen. Maar dat uiteindelijk het gevoel voor rechtvaardigheid zal leiden tot een besluit in de geest van de wet.

"Wilt u weten waarom het kerkasiel toegepast wordt? Lees dan het artikel 'Kerkasiel, waarom eigenlijk' elders in deze krant. Meer informatie via www.voorhofkesteren.nl, https://betheldenhaag.nl en www.bijdezondag.nl."