Kerstvieringen in De Vloedschuur

HETEREN - In het kerkelijk centrum De Vloedschuur, Kerklaan 4a in Heteren, wordt het kerstfeest gevierd zowel op kerstavond als op eerste kerstdag. De Vloedschuur is sfeervol versierd. Het aloude verhaal van de geboorte van het kind Jezus staat centraal en wordt vertolkt in taal, muziek en verbeelding.

Maandag 24 december om 19.00 uur is er een kinderkerstfeest. Het thema is: Vier kerst met ons mee! De kerststal staat er; het kerstverhaal wordt gelezen; er wordt muziek gemaakt; er wordt geknutseld en aan het einde is er warme chocolademelk! Dit kinderkerstfeest is er vooral voor de kinderen en hun (groot)ouders.

Maandag 24 december om 22.00 uur is er de kerstnachtdienst. Ds. Annette Melzer, predikant van de Vloedschuurgemeente, leidt de ingetogen viering met als thema: Volg de ster… In deze viering wisselen spreken en zingen van bekende en onbekende liederen elkaar af. De cantorij onder leiding van Berry Burghout geeft de muzikale ondersteuning. Het orgel wordt bespeeld door Jaap van der Spek.

Dinsdag 25 december eerste kerstdag om 10.00 uur ’s morgens is er een gezinsdienst onder leiding van ds. Annette Melzer. Het thema is: Christus is geboren! Vele kerstliederen worden gezongen met muzikale begeleiding door drie saxofoons. We luisteren naar bekende woorden, maar dan toch weer anders. Alle belangstellenden welkom! Toegang vrij. De Vloedschuurgemeente is een protestantse gemeente aangesloten bij de landelijke PKN. (www.vloedschuurgemeente.nl)