Kinderen zijn blij dat de ijsbaan weer open is. (foto: Jaleesa Derksen)
Kinderen zijn blij dat de ijsbaan weer open is. (foto: Jaleesa Derksen) Foto: Jaleesa Derksen

Kinderburgemeester opent Winterfestijn Overbetuwe

ELST – Terwijl de bouw van de ijsbaan inmiddels in volle gang is, kijken we met zijn allen vooral uit naar de opening. Aankomende zaterdag 15 december gaat de ijsbaan in Elst weer open. Kinderburgemeester David Kampschöer komt de ijsbaan openen.

Vanaf 11.00 uur kun je lekker komen schaatsen op de ijsbaan in het dorp. Maar met het thema Dance Dance Dance wordt het die middag ook een swingende boel op de baan. Er zijn verschillende dansclubs uit de regio die een demonstratie komen geven aan het publiek. Daarbij is veel interactie met het publiek en kun je zelf uiteraard lekker mee dansen, met of zonder je schaatsen aan. Bij de demonstraties zijn dit jaar ook echte wedstrijdgroepen.

Kinderburgemeester David Kampschöer komt om 14.30 uur voor de officiële openingshandeling. Dan zal ook het nieuwe goede doel worden gepresenteerd: de Wensboom van de Rotary. Onder het motto ‘Een wens voor een ander mens’ kun je hier een wens voor een ander deponeren.

Naast schaatsen zijn er heel veel andere activiteiten op en rond de ijsbaan, waarbij we rekening houden met alle leeftijden. Klassieker is inmiddels het curlen en het optreden van Popkoor Akkoord. Voor de kleintjes die nog moeten leren schaatsen, hebben we een leuke verrassing op de ijsbaan, maar dat houden we nog even geheim.

Meer informatie over het Winterfestijn staat op: www.winterfestijnoverbetuwe.nl.