Kerstconcert in dorpskerk Valburg

VALBURG – De hervormde gemeente Valburg-Homoet houdt in de oude dorpskerk weer een kerstconcert voor alle inwoners.

Dit jaar alweer voor de zevende keer en wel op zaterdag 22 december. Met een jongerenkoor, kamerorkest, een gelegenheids-mannenensemble en diverse solisten, belooft het een bijzondere en boeiende muziekavond te worden.

Met kerst wordt herdacht dat ruim 2000 jaar geleden Jezus Christus geboren is. De diepste betekenis van dit feest is dat God de wereld zó lief heeft dat Hij Zijn enige Zoon naar deze aarde stuurde, opdat mensen door het geloof in Hem voor eeuwig gelukkig zouden worden.

De hervormde gemeente wil deze belangrijke historische gebeurtenis graag gedenken en vieren met de inwoners van de dorpen Valburg, Homoet en Eimeren. Aan de vooravond van kerst wordt daarom jaarlijks voor jong en oud een kerstconcert georganiseerd. Voor bezoekers valt er veel te genieten op zowel vocaal als instrumentaal gebied. Dat alles afgewisseld met samenzang en een korte meditatie.

Dirigent en algemene leiding heeft Pieter Verrips. Het programma is mede samengesteld door organist Rob Evers. De toegang is gratis. Na afloop wordt er een collecte gehouden om de onkosten te betalen. Het concert begint om 20.00 uur, de oude dorpskerk is open vanaf 19.30 uur. Er zijn geen kledingvoorschriften.