Initiatieven bloemenbuurt OverbetuweDoet Heteren

Na de pilot van vorig jaar is er opnieuw een actie met cheques van OverbetuweDoet. Dit initiatief van de gemeente Overbetuwe vervangt de huidige subsidie regelingen voor maatschappelijke initiatieven van inwoners uit de gemeente.

Vorig jaar hebben daar onder andere de Ehbo en Fun4kids mooie dingen mee gedaan. Dit jaar zijn er weer prachtige initiatieven, zoals bijvoorbeeld infoborden Fun4kids en Sinterklaasintocht. Ook is er een aantal kleinere initiatieven, zoals buurtfeest Narcissenstraat en een tweetal initiatieven vanuit de Irisstraat met een duidelijk algemeen en maatschappelijk belang. Het ene gericht op veiligheid rondom twee openbare speelplekken: de speeltuin aan de Irisstraat en het voetbalveld aan de Kamperfoeliestraat.

"Om de veiligheid rondom deze plekken te verhogen willen we een vijftal Verkeersmaatjes Victor plaatsen, deze attendeert automobilisten op spelende kinderen. Automobilisten die het Verkeersmaatje zien staan remmen daadwerkelijk af. Het tweede is de aanschaf van een eenvoudige bosmaaier op benzine. Waarom? Hiermee willen we regelmatig de stukken bij de speelplekken maaien waar de grote grasmaaiers niet bij kunnen komen en het zo netjes blijft. In goed overleg zou deze maaier op alle speelplekken gebruikt kunnen worden en heeft heel de gemeenschap er wat aan. Spreken deze ideeën u aan en wilt u uw cheque hieraan doneren, dan kunt u dat thuis doen (OverbetuweDoet.nl) of de cheque in de brievenbus bij Irisstraat 27 of 32 of Jasmijnstraat 18 doen. Wij activeren deze dan voor u. Gooi geen geld bij het oud papier, neem actie voor 17 december en steun een initiatief in de gemeente."