Vrijwilligers gezocht voor werkgroep Klompenpad Dodewaard

DODEWAARD - Inwoners uit Dodewaard en omgeving werken onder regie van Stichting Landschapsbeheer Gelderland aan de ontwikkeling van een nieuw Klompenpad in het buitengebied van Dodewaard, Hien en Wely. Loopt u ook graag een blokje om in die omgeving? Heeft u ideeën voor een mooie route? Misschien wilt u zich dan ook aansluiten bij de werkgroep van dit Klompenpad?

De eerste werkgroepbijeenkomst vindt plaats op 30 oktober vanaf 19.30 uur in het Nannenberghuis, Matensestraat 22A in Dodewaard. Iedereen is welkom. Graag van te voren aanmelden bij Christien van der Zwart, projectleider Stichting Landschapsbeheer Gelderland (SLG), via c.vanderzwart@landschapsbeheergelderland.nl of 026-3537444.

Klompenpadwerkgroep Dodewaard

Op 2 oktober vond de startavond plaats van het Klompenpad in Dodewaard en omgeving. Enthousiaste bewoners tekenden alvast leuke paadjes in op gebiedskaarten en noemden allerlei bezienswaardigheden. Een werkgroep van bewoners wil zich inzetten om te komen tot een mooie route in het buitengebied van Dodewaard en omgeving. In de klompenpadwerkgroep is nog ruimte voor dorpsgenoten die graag actief willen zijn bij de ontwikkeling van het nieuwe Klompenpad. Het gaat om het bedenken van interessante plekjes, het benaderen van grondeigenaren over deelname aan de route, samenstellen van teksten voor folder en app, zoeken naar beeldmateriaal, helpen bij de ontwikkeling en inrichting van het pad en het nalopen van dit pad na opening. De exacte route staat nog niet vast en wordt samen met de werkgroep vormgegeven. Doet u mee?

Wilt u meer informatie over de ontwikkeling van dit klompenpad en de werkgroep, neem dan contact op met projectleider Christien van der Zwart via c.vanderzwart@landschapsbeheergelderland.nl of 026 3537444. Het Klompenpad Dodewaard wordt mede mogelijk door gemeente Neder-Betuwe en de provincie Gelderland. Kijk voor meer informatie op www.landschapsbeheergelderland.nl of www.klompenpaden.nl.