Overhandiging plan Skatepark Dodewaard: Wethouder Van Dijkhuizen, Lisa, Evy & Lisa Wakker van Mozaïek (foto: Ralf Reinders) Foto: Ralf Reinders

Jongeren willen skatepark in Dodewaard

DODEWAARD - Evy en Lisa zijn beiden veertien jaar, komen uit Dodewaard en houden van skaten. Omdat er in de buurt weinig voor jongeren te doen is, kwamen zij met het idee van een multifunctioneel skatepark in Dodewaard. De afgelopen maanden hebben Evy en Lisa hard gewerkt aan het uitwerken van hun idee, waarbij ze ondersteuning hebben gehad van Lisa Wakker, stagiaire bij het jongerenwerk van Mozaïek.

Het plan voor het skatepark bevat allerlei attributen en hindernissen om te kunnen stunten. De overige ruimte zouden ze graag indelen met een kinderspeeltuin en een hondenuitlaatplek. Afgelopen maandag hebben Evy en Lisa hun plan in het gemeentehuis gepresenteerd aan wethouder Herma van Dijkhuizen van Neder-Betuwe en hebben uitgebreid over het plan met elkaar gesproken. Hier zijn ze met de gemeente in gesprek gegaan over het idee. Ook hebben de meiden drie volle pagina’s met handtekeningen overhandigd aan de wethouder, handtekeningen van andere jongeren en van omwonenden. Hiermee laten ze zien dat er meer mensen zijn die wel een skatepark zouden willen in Dodewaard.
Gemeente Neder-Betuwe is onder de indruk van idee en de enthousiaste inzet van de meiden. De wethouder heeft beloofd om te onderzoeken of het plan te realiseren is.