Burgemeester Van Asseldonk was bij de vorige Mega Kindermiddag onder de indruk van de enorme opkomst van meer dan 1000 bezoekers (foto: Hans Vink/Rotary) Foto: Hans Vink (Rotary)

Mega Kindermiddag Zetten van start

Op zaterdag 23 juni van 13.00 tot 17.00 uur vindt voor de tweede maal in de Betuwe de spectaculaire Mega Kindermiddag plaats, deze keer op het terrein van het Hendrik Pierson College in Zetten.

Dit event wordt georganiseerd door Rotary club Midden Betuwe Valburg en de toegang is voor iedereen gratis. De vorige Mega Kindermiddag trok liefst duizend bezoekers. Ook nu wordt weer op grote aantallen bezoekers gerekend, zeker gezien het geweldige en veelzijdige programma-aanbod. Leuk voor kinderen èn ouders.

In en rondom het HPC is een enorme verscheidenheid van activiteiten, waar je naar kunt kijken en ook aan kunt deelnemen. Zo is op het terrein een geweldige beestenboel aanwezig, waar dieren ook kunnen worden geaaid. Bovendien is er een voltige en kun je pony’s rijden. Je kunt er naar turndemonstraties kijken, tafeltennissen en zelf tennissen, koekjes bakken in de keuken van het HPC, spannende momenten beleven in een echte Formule-1 Seat, maar ook spelen op de grote springkussens of op de megaglijbaan.

Ook de creativiteit kan volop worden benut, met schilderen of schminken. Op het HPC Horecaplein kun je iets lekkers drinken en snoepen en er valt ook nog iets te leren. Dierenkliniek De Lingehoeve vertelt alles over beesten en je kunt ook zien hoe ijzer wordt gesmeed en je daar mooie dingen van kunt maken. De hele middag zijn er verder diverse optredens en demonstraties.