Opening van het buurtspeelterrein (foto: P. Haffmans, Drie Linden)
Opening van het buurtspeelterrein (foto: P. Haffmans, Drie Linden) Foto: P. Haffmans, Drie Linden

Opening buurtspeelterrein Het Palet inOpheusden

OPHEUSDEN - Op 12 april is er bij openbare basisschool Het Palet in Opheusden een buurtspeelterrein geopend.

Gedurende twee jaar is de school erg druk geweest met de herinrichting van deze buurtspeelplaats voor alle kinderen. Deze tijd was ook nodig om tot een goed plan, ontwerp en aanvraag van diverse subsidies te komen. Er ligt nu een mooi buurtspeelterrein waar de kinderen op alle manieren kunnen ontdekken, spelen en bewegen.

Een werkgroep ouders, onze leerlingenraad, de coördinatie vanuit het team en Gelderse Sport Federatie zijn druk bezig geweest met het maken van de eerste plannen. Deze plannen zijn allemaal uitgewerkt in het plan van aanpak ‘herinrichting buurtspeelterrein’. "Om alle kinderen, dus met en zonder beperking, samen naar hartenlust te kunnen laten spelen en ontdekken, stellen wij ons plein open voor de omgeving na schooltijd, in weekenden en vakanties en vergroten daarmee de ruimte om te spelen en krijg het een brede maatschappelijke functie. Hiermee wordt het plein een speel- en ontmoetingsplek voor de hele buurt. Dit is in overleg gebeurd met de gemeente Neder-Betuwe, de buurt en andere belanghebbenden."

Het buurtspeelterrein is mede mogelijk gemaakt door de inbreng van eigen gelden, maar vooral ook door een aanzienlijk subsidiebedrag van het NSGK (www.nsgk.nl), Rabobank, Jantje Beton, stichting Wees een Zegen. De gemeente heeft een bijdrage geleverd voor zowel het speelterrein als een bedrag voor de groene initiatieven.

Tijdens de opening heeft de school van de ouderraad een mooi toepasselijk cadeau gekregen, namelijk een kruiwagen vol tuingereedschap en bezems!

Alle kinderen zitten om de groene border heen
De Ouderraad biedt het cadeau aan