Succesvolle start toeslagenspreekuur Forte Welzijn

ELST - Afgelopen dinsdag 12 maart is in De Wieken aan de Prinses Margrietstraat 49 in Elst het eerste toeslagenspreekuur gehouden. De afgelopen maanden is hard gewerkt aan de training en de organisatie. Inmiddels is een team vrijwilligers beschikbaar om het spreekuur te draaien.

De eerste bezoeker werd door twee vrijwilligers en de coördinator van Forte Geldzaken, Foka Bruggema, met taart ontvangen. Deze vrijwilligers zijn onderdeel van een team van negen vrijwilligers die allemaal veel kennis van zaken hebben. Er is een directe lijn met de belastingdienst voor het geval de situatie erg ingewikkeld is.

Het spreekuur wordt eens in de twee weken gehouden op dinsdagochtend en Elst. Als er meer aanmeldingen komen zal er uitgebreid worden naar andere kernen binnen de gemeente. Het toeslagenspreekuur is voor iedereen binnen de gemeente Overbetuwe die een vraag heeft over toeslagen of hier hulp bij kan gebruiken. Dit zijn de Zorgtoeslag, Huurtoeslag, Kindgebonden budget en de Kinderopvang toeslag. Maak wel eerst even een afspraak.

Aanmelden kan op de volgende manieren: telefoon: 085 0406066 op werkdagen tussen 9:00 en 13:00 uur; E-mail:                 belastingspreekuur@fortewelzijn.nl . Noteer in de mail in ieder geval je naam, adres, telefoonnummer en het onderwerp waarover de vraag gaat.