Ingezonden brief

Dank aan hulpverleners in Kesteren

Enige weken terug heb ik bericht over wat de gemeente vindt van een mantelzorger die logeert bij degene die hij verzorgt maar een eigen woonruimte achter de hand heeft. Vrijdagavond heeft de man die ik verzorgde in een zeer prettige sfeer de wereld verlaten.

We zaten met z'n drie gezellig wat muziek en te flauwekullen. Ik was met hem in gesprek en zag in zijn ogen ineens het levenslicht verdwijnen. Hij gleed van de barkruk en viel op de grond. De ene vriend belde gelijk 112 en ik ben gelijk aan de reanimatie begonnen. Nog voor het telefoongesprek was beëindigd stonden er al zes man voor de deur om te helpen.

Onze grote waardering voor deze mensen en het oproepsysteem waarmee ze gewaarschuwd werden. Ik kan nu doen wat de gemeente van mij verlangt, terug naar mijn eigen woonruimte.

Leo Frings en Piet Maliepaard