(foto: Els van den Bor)
(foto: Els van den Bor) Foto: Els van den Bor

Op welke partij gaan leerlingen stemmen op school?

BETUWE - Lyceum Elst, OBC Elst, Het Westeraam en HPC Zetten staan tot 23 maart in het teken van de gemeenteraadsverkiezingen.

Op diverse scholen geven kandidaat-raadsleden van verschillende partijen uit Overbetuwe gastlessen aan de leerlingen. En natuurlijk gaan alle bovenbouwleerlingen vervolgens hun stem uitbrengen tijdens heuse scholierenverkiezingen! We zijn heel benieuwd naar de uitkomst hiervan. Lyceum Elst stemde op 20 maart, OBC Elst op 13 maart, HPC Zetten op 16 maart, Het Westeraam op 20 maart.

Hoewel de gemeenteraadsverkiezingen nog wel eens als ondergeschoven kindje worden gezien, en de goed bedoelde maar grappige campagnefilmpjes en -posters elkaar in rap tempo opvolgen, is de gemeentepolitiek wel degelijk (steeds) belangrijk(er). Ook voor jongeren. Om dat voor het voetlicht te brengen, dompelen de raadsleden in spé onze leerlingen onder in de wereld van de lokale politiek, zodat zij weloverwogen hun stem uit kunnen brengen!