Openluchtdienst Hemmen eerste pinksterdag

HEMMEN - Op 5 juni zal er een gezamenlijke Pinksterviering plaatsvinden in ‘De Kom’ in Hemmen.

Vier jaar geleden vond de laatste gezamenlijke Pinksterviering plaats in het pittoreske dorp Hemmen. Mede door de coronamaatregelen, heeft er de laatste jaren geen openluchtviering meer plaats gevonden. Door leden van vier gezamenlijke kerken werd dit als een groot gemis ervaren. Dit is de reden waarom dit jaar weer enthousiaste mensen bij elkaar gekomen zijn, om een viering te organiseren op eerste pinksterdag.

De viering wordt georganiseerd door vier kerken in de regio: De Rank en de Vluchtheuvelgemeente uit Zetten, Baptistengemeente Midden Betuwe en de Hervormde gemeente uit Hemmen. De band van Baptistengemeente Midden Betuwe zal de samenzang begeleiden. Voor de kinderen in de basisschoolleeftijd is een passend programma tijdens de dienst. In verband met beperkte parkeerruimte wordt aan bezoekers gevraagd zoveel mogelijk lopend of op de fiets te komen. Ook wordt het mee nemen van een eigen stoel of kleedje op prijs gesteld.

Na afloop van de dienst is er gelegenheid om samen koffie of thee te drinken. Om afval te voorkomen, vraagt de organisatie bezoekers om een eigen beker/ glas mee te nemen.

Iedereen is van harte welkom bij deze bijzondere openluchtviering.