Grote kerk Elst.
Grote kerk Elst. Foto: Jes Spoelstra

Kerstmuziek, levendig kerstverhaal, kerstvieringen in Grote Kerk van Elst

ELST - Op 23 december is tussen 14.00 - 16.00 uur de kerk open. Kom op bezoek in de versierde kerk en luister naar kerstmuziek. Tijdens uw wandeling kunt u een persoonlijke kerstwens schrijven om aan de wensboom op het koor op te hangen. Steek daarna, bij de kerstgroep in de Mariakapel, een kaarsje aan. Daar bouwen we een ‘Zee van Licht voor de Wereld’. Geniet tijdens uw bezoek van kerstmuziek, gespeeld door onze organisten op verschillende orgels.

Op 24 december is de kerk open tussen 14.00-16.00 uur. Dan kun je op reis door het levendige kerstverhaal. Luister naar de verhalen over de geboorte van Jezus. Ontmoet de herders en de koningen. Bezoek de herberg en tenslotte de stal met Maria, Jozef en het kindje Jezus. Je bent welkom om je reis in de kerk te starten tussen 14.00 en 15.30 uur. Neem je ouders, broertjes of zusjes mee. Vriendjes, vriendinnetjes, en opa’s en oma’s zijn ook hartelijk welkom. Na afloop van je reis wacht je nog een verrassing.

De kerstnachtdienst van de protestantse gemeente Elst op 24 december om 22.00 uur is online te volgen. Bij de viering op eerste kerstdag kunnen maximaal 80 bezoekers aanwezig zijn. Vooraf opgeven via de website. De diensten zijn online te volgen op www.pg-elst, www.kerkdienstgemist.nl of via het YouTubekanaal van de protestantse gemeente Elst.