Jan Kroeze, bij de Voedselbank verantwoordelijk voor de voedselverwerving bij aangeleverde appels. Foto: Voedselbank Nijmegen/Overbetuwe

Voedselbank zeer blij met donatie fruit uit Overbetuwe

OVERBETUWE - In de Overbetuwe werd door een aantal vrijwilligers in het voorjaar van 2021 een plan ontwikkeld om in gemeentelijke en particuliere boomgaarden fruit voor de voedselbank te verzamelen.

In Hét Gemeente Nieuws werd een oproep geplaatst om te helpen bij de pluk. Dat heeft geresulteerd in een groep van elf vrijwilligers. Deze vrijwilligers hebben gedurende de maanden augustus, september, oktober en de eerste weken van november bij gemeentelijke bomen en particuliere boomgaarden zeer veel fruit opgehaald.

Door het initiatief in de Overbetuwe heeft de voedselbank Nijmegen-Overbetuwe gedurende ruim drie maanden elke week aan de pakketten een mooie hoeveelheid fruit kunnen toevoegen. Dat werd door de klanten zeer gewaardeerd. Zeker omdat het om een gevarieerde hoeveelheid ging (handperen, stoofperen, hand- en moesappels en pruimen). Hopelijk krijgt dit prachtige initiatief een vervolg in 2022.